donderdag 15 november 2007

Kindermishandeling






Kindermishandeling is nog een groot probleem, er zijn nog veelste veel slachtoffers. Het is moeilijk om te zien of een kind mishandeld word zijn de blauwe plekken door het vallen van de trap, of door ergens tegen aan te hebben gestoten, of nog erger door mishandeling? Je kan een kind het vragen, maar ik denk dat een kind er smoesjes voor gaat hebben overal word wel wat op verzonnen.

Wat ik dan zou gaan willen doen is naar de ouders toe stappen en vragen wat er allemaal is gebeurd, maar tegelijkertijd lijkt het me ook moeilijk de ouders kunnen gaan denken dat ik hun beledig hun uitmaak voor een mishandelaar. Ik bedoel ik kan er zelf niet bij op komen om je eigen kind te gaan mishandelen, kinderen zijn zo onschuldig nee ik zou ze geen pijn kunnen doen natuurlijk halen ze je soms de bloed onder je nagels vandaan maar om ze te gaan mishandelen zou bij mij niet op kunnen komen.

1 opmerking:

Kimberley zei

Heey Richelle,
inderdaad ik zou ook graag gelijk naar de ouder toestappen, maar dat is niet de goede methode (lijkt mij). Ik zou eerst het kind observeren of het signalen vertoont dat op mishandeling leidt.
Als ik er uit ben zou ik met mijn collega's er over praten en die gaan het kind ook observeren. Als hun het met mij eens zijn gaan we naar het hoofd van het kinderdagverblijf en die zal dat de maatschappelijk werker inschakelen.

Kus, Kimberley